tirsdag den 16. oktober 2012

Har du været på McDonalds for nylig....?

De kører lige nu en super bog-kampagne, hvor dine børn får en bog med i deres happymeal.
Vi har været så heldige at få bogen med titlen "Historien om det røde æble" af Jan Lööf. Min store søn er vild med den, og den er således blevet læst højt næsten hver aften siden han fik den.
Jeg synes altså det er skønt med nogle bøger i stedet for legetøj altid :)
Nå jaaa og kampagnen den er der jo ikke pga ingen ting. Det forholder sig nemlig sådan, at forældre kun læser højt for deres børn i ca 15 min om ugen. Dette skulle ifølge læse-eksperter fra Nationalt Videnscenter for læsning, gerne ligge på 10 min dagligt. Så skynd dig på mcDonalds og få noget inspiration til noget sjovt og spændende læsning, du kan hygge dig med her i efterårsferien og det kolde efterårsvejr.

McDonalds har forøvrigt også lavet 10 gode læsevaner for dig og dit barn, som jeg synes er værd at tage med :)

Rigtig god læselyst. Og rigtig god efterårsferie til jer alle :)

1 kommentar: